Pozycjonowanie to ciągły proces, którego celem jest nie tylko podniesienie pozycji strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania przeglądarki, ale także zwiększenie liczby zapytań na stronę, a co za tym idzie zwiększenie jej odwiedzalności. Podobne cele spełnia tez program Adwords, z tym że wyniki są natychmiastowe ale nie są stabilne. Słowa wybrane do pozycjonowania są stałe i nie można ich dowolnie modyfikować bez utraty efektywności prac, natomiast w programie Adwords możemy to robić dowolnie i w każdej chwili. Niemniej co warto wspomnieć wyniki wyszukiwania organicznego (pozycjonowanie) budzą większe zainteresowanie oraz zaufanie internautów.
Kampania Adwords jest prostsza w zarządzaniu i obsłudze, jednak kosztuje każde kliknięcie w reklamę, natomiast pozycjonowanie jest w pełni darmowe pod względem korzystania z jego efektów, natomiast prawidłowe przeprowadzenie kampanii i poprawna realizacja techniczna generują koszty obsługi i wsparcia.
Przede wszystkim należy zastanowić się co dla kogo ?
I tak jeżeli mamy promocję lub krótką akcję reklamową, zmieniającą się dynamicznie i w różnych kierunkach jak najbardziej Adwords. Natomiast jeżeli chcemy stabilnie podążać i rozwijać swoją stałą ofertę oraz budować stale rosnącą popularność, stać się numerem jeden w danej branży należałoby wybrać pozycjonowanie.
Nie ma też co ukrywać, że przy obecnym rozwoju rynku często nie wystarczy jedna z tych form promocji i należy zastosować mieszaną kampanię, a to z kolei w celu osiągnięcia wysokiej efektywności wymaga dobrze przemyślanej strategii promocji.
To byłoby na tyle pobieżnych różnic i uogólnień, natomiast warto zwrócić się do profesjonalisty, który oceni, zbada prognozy kosztów i efektywności, a na koniec przedstawi najkorzystniejszą dla Państwa propozycję.