All FAQs (Helpie FAQ)

Sample of All FAQs (Helpie FAQ)

Helpie FAQ

  • Ile może trwać osiągnięcie założonych efektów / wyników pozycjonowania?

    Proces pozycjonowania jest długotrwały i o ile klient jest informowany o przybliżonym terminie osiągnięcia celu, nie da się go często precyzyjnie określić. Powodów jest dużo. A to np.:

    • Nie będziemy opisywać, ale tylko wspomnijmy o ponad 200 czynnikach, które Google bierze pod uwagę przy indeksacji strony internetowej obliczając jej popularność. Oczywiście to akurat jest bardziej istotne dla pozycjonera, który dobiera strategię i optymalizuje witrynę internetową ma on przynajmniej pośrednio na nie wpływ i tych czynników nie będziemy teraz opisywać.
    • Jakość serwisu – dużo zależy jak skonstruowany jest serwis internetowy, który ma być pozycjonowany. Czy jest dobrze zoptymalizowany, czyli przygotowany do pozycjonowania pod konkretne frazy oraz jakie i ile treści zawierają artykuły na tej stronie.
    • Fraza frazie nierówna – trudność frazy zależy od konkurencji, jej popularności, sytuacji w jakiej jest serwis na daną frazę itd. Jest to zwykle sytuacja zmieniająca się w czasie, ewoluuje i rozwija się więc ciężko przewidzieć co będzie w przyszłości oczywiście prognozujemy i w miarę możliwości precyzyjnie staramy się określić możliwy do osiągnięcia wynik. Czynnik ten ma też odzwierciedlenie w nierównomiernym wzroście poszczególnych fraz.
    • Czy serwis, który ma być pozycjonowany nie był już pozycjonowany we własnym “profesjonalnym” zakresie lub przez słabo wykwalifikowanych specjalistów. Efekty niefachowych prac mogą znacząco opóźnić lub nawet uniemożliwić przez długi czas osiągnięcie efektywnych pozycji, co oczywiście jest badane i po wykryciu takich działań prognozy należy zweryfikować.
  • Szczegóły pozycjonowania – “Co to takiego” ?

    Pozycjonowanie, czyli budowanie sztucznej popularności dla witryny internetowej w sposób zgodny z etycznymi zasadami SEO (ang. Search Engine Optimization, czyli Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych).Wiąże się to nie tylko z nabijaniem ilości linków jak niektórzy twierdzą. Trzeba dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania, żeby nie zaszkodzić, ale o tym później.

    Najpierw zapoznajmy się z kilkoma terminami, którymi będziemy się posługiwali omawiają pozycjonowanie stron internetowych:

    • Fraza – są to słowa, które wpisujemy do przeglądarki w celu wyszukania serwisu. Fraza może składać się z jednego słowa np. “pozycjonowanie” lub z wielu słów np. “pozycjonowanie stron internetowych”. Są frazy ogólne i szczegółowe, globalne (np. “usługi stolarskie”) odwołujące się do całego zasięgu danej przeglądarki i lokalne (np. “usługi stolarskie Warszawa”), jak widać na przykładzie, ograniczamy się do osób, które szukają firmy z danej branży tylko w pobliżu. Co ważne frazy: “usługi stolarskie”, “usługa stolarska” to oddzielne frazy, posiadające inne wyszukania, inną popularność i wymagające oddzielnych nakładów pracy.
    • Popularność frazy – oznacza ilość osób jaka wpisywała w ostatnim okresie daną frazę w badanej przeglądarce. Podajemy zawsze średnią z kilku ostatnich miesięcy. Jest to kluczowy parametr wyznaczający efektywność frazy, ponieważ sam proces ma na celu dotarcie do jak największej ilości użytkowników, więc czym większa popularność frazy tym lepszy efekt dla właściciela witryny.
    • Ilość wyników – jest ilość wyników wyszukiwania jaki wskazuje przeglądarka po wpisaniu konkretnej frazy.
    • Konkurencja – Pozycjoner wykonujący badanie sprawdza i bada strony / serwisy, które wyszukiwarka wskazuje jako najbardziej trafne. Bada je pod kątem czy są pozycjonowane na daną badaną frazę, jak silną pozycję zajmują i jak trudno będzie je przeskoczyć. Określa zatem jak dużo jest stron w wynikach wyszukiwania na tą konkretną, badaną frazę, które również są pozycjonowane i stara się określić konieczny nakład pracy do osiągnięcia sukcesu.

    Z praktycznej strony pozycjonowania działa tak, że wpisujesz w przeglądarkę google.pl do wyszukania frazę “myszka optyczna”, ponieważ zamierzasz zakupić ten sprzęt. Po wpisaniu pojawiają się wyniki, i jak obrazuje grafika poniżej najczęściej szuka się naszych informacji właśnie na stronach pojawiających się w wynikach organicznych, tzn. wśród najpopularniejszych wyników na 1 stronie (tj. pierwszych 10 wyników wyszukiwania – inaczej TOP10 google.pl).

  • Czym jest narzędzie Google AdWords?

    Jest to narzędzie reklamowe w najpopularniejszej przeglądarce na świecie – Google.pl, za pomocą którego możemy umieścić link sponsorowany do swojego serwisu internetowego na pierwszej stronie wyników obok wyników wyszukiwania. Poniższa grafika ukazuje, o które linki sponsorowane w google chodzi.

    Kampanie Google AdWords rozliczane są za faktyczną reakcję użytkownika – CPC (Cost Per Click) – czyli płacimy tyle ile ustaliliśmy za kliknięcie, dopiero wtedy jak użytkownik sieci klikając w reklamę przejdzie na wskazaną w reklamie stronę internetową. Reasumując płacimy tylko wtedy jak osiągniemy założony efekt.

    Plusem Google Adwords jest też to, że nie jest to inwazyjny sposób reklamy. Stworzona reklama w Google AdWords wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy wpiszą wybrane frazy, czyli faktycznie zainteresowanym użytkownikom.

    Faktem jest, iż od jakiegoś czasu stawki za kliknięcie rosną i prowadząc szerszą kampanię należy przygotować się na pewien poziom kosztu. Niemniej profesjonalnie przygotowana kampania potrafi oszczędzić znacznych kosztów, a w zamian przynieść większą skuteczność (wyższa konwersja).

    Google AdWords jest dobrym uzupełnieniem dla pozycjonowania stron internetowych, dodatkowo posiada kilka znaczących atutów dla firm ze zmieniającą się ofertą, sezonową lub dla krótkich akcji promocyjnych. Głównymi zaletami jest to, że możemy łatwo modyfikować frazy, na które reklamujemy serwis (w każdym momencie) bez żadnych konsekwencji, posiadamy ścisłą kontrolę nad budżetem kampanii, możemy wybrać jej zasięg (lokalny lub globalny).

    Dużym atutem jest możliwość połączenia konta kampanii z Google Analytics, co umożliwia szczegółową analizę faktycznych działań i wyciąganie na bieżąco wniosków.

    Nie można też nie wspomnieć o możliwości prowadzenia akcji remarketingowych i reklamach video wyświetlanych w serwisie YouTube.

    Reklama na Youtube – czyli co to takiego TrueView?

    Zastanawiałeś się jak w nowoczesny sposób wypromować swoją firmę i przyciągnąć uwagę klientów w serwisie YouTube ? Teraz możemy przygotować dla Ciebie atrakcyjny klip i lokować go w innych filmach, wśród filmów wyszukiwanych i itd.

    Jak się rozliczyć za wyświetlanie filmu, nie przejmuj się to tu tez rozliczysz się tylko za efekt w zależności od wybranego sposobu, albo jak użytkownik obejrzy cały Twój film, lub min. 30 sekund, albo jak wejdzie w interakcje z elementami towarzyszącymi.

    Co może dać reklama na Youtube?

    Dzięki profesjonalnie przygotowanemu klipowi możesz w atrakcyjny i nowoczesny sposób opowiedzieć historię swojej firmy lub produktu, przedstawić proces produkcji lub nowoczesne rozwiązania, które stosujesz, ukazać klientom, że troszczysz się o środowisko w firmie lub co tylko chcesz.

    Youtube daje dostęp do ponad miliarda użytkowników, którzy odwiedzają ten serwis w każdym miesiącu, a my możemy dla Ciebie sprecyzować kto ma widzieć Twoją reklamę i gdzie ma ją obejrzeć.

  • Ile kosztuje strona internetowa?

    W związku z faktem, iż każda nasza praca jest indywidualnie tworzona dla Klienta wg Zebranych wskazówek i wymagań Klienta nie mamy standardowego cennika. Cena kształtuje tak naprawdę Klient określając swoje oczekiwania i wymagania.

    Wycenę przygotowujemy wraz ze szczegółową ofertą po przeprowadzeniu wywiadu i zebraniu koniecznych informacji. Pod uwagę zawsze bierzemy ilość czasu, który musimy poświęcić na określoną realizację. Wiadomo, że czym bardziej skomplikowane wymagania tym trudniej będzie wykonać poprawnie działający kod i tym droższa będzie realizacja, niemniej nasze ceny są bardzo konkurencyjne i atrakcyjne, właśnie dlatego, że zawsze jest adekwatna do oczekiwań Klienta.

    Na jakie koszty muszę się przygotować ?

    Koszt wykonania strony internetowej to jednorazowa opłata za stworzenie i uruchomienie serwisu internetowego, ponadto konieczne jest posiadanie konta hostingowego, gdzie umieszczamy pliki strony (koszt dobrego konta u nas 250 zł netto/rok). W ramach wspomnianego konta działa też poczta firmowa. Konieczne jest również posiadanie domeny internetowej, w przypadku wykupienia domeny u nas, pierwszy rok otrzymujesz GRATIS, następne lata wiążą się ze standardową opłatą 99 zł netto / rok.

    Posiadając sklep internetowy dobrze jest przygotować się na opłatę za aktualizację regulaminu sklepu i dostosowanie go do aktualnie obowiązujących przepisów prawa.

  • Co może dać reklama na Youtube ?

    Dzięki profesjonalnie przygotowanemu klipowi możesz w atrakcyjny i nowoczesny sposób opowiedzieć historię swojej firmy lub produktu, przedstawić proces produkcji lub nowoczesne rozwiązania, które stosujesz, ukazać klientom, że troszczysz się o środowisko w firmie lub co tylko chcesz.


    Youtube daje dostęp do ponad miliarda użytkowników, którzy odwiedzają ten serwis w każdym miesiącu, a my możemy dla Ciebie sprecyzować kto ma widzieć Twoją reklamę i gdzie ma ją obejrzeć.

1013